CATL използва автомобилното изложение в Мюнхен, за да представи новата си батерия Shenxing Pro. Концернът, подобно на другите китайски марки в баварската столица, наблегна на факта, че батерията е създадена специално за европейските клиенти.
Китайците обещават, без да знаем за кои модели и марки става въпрос, че технологията би трябвало да позволи много голям пробег и невероятно бързо зареждане, всичко това от батерия, която би следвало да има живот близо до 1 млн. километра.
Като част от тази атака, CATL стигна дотам, че разработи два литиево-железно-фосфатни (LFP) батерийни пакета, насочени към облекчаване на най-големите притеснения на европейските купувачи относно преминаването към електрически превозни средства.
Едната носи слогана „Супер дълъг живот, дълъг пробег“, другата „Супер бързо зареждаща се батерия“. Първата, казва CATL, може да осигури пробег до 750 км съгласно WLTP, но при положение, че говорим за капацитет от 122 kWh. Разбира се, крайният пробег на този пакет ще зависи силно от това в кой автомобил е инсталиран, така че е трудно да се опровергае това твърдение. LFP батериите са известни със своята издръжливост в сравнение с клетките с високо съдържание на никел, но също така са по-тежки и с по-ниска енергийна плътност.

CATL
По-лесно е да се разберат спецификациите за бързо зареждане на тази батерия. CATL казва, че тя ще зареди от 10% до 80% само за 15 минути, по-бързо от почти всичко от тази страна на Атлантика.
Можем да направим някои прости изчисления, за да разберем какво означава това в реалния свят. В батерия с мощност 122 kWh, зареждане от 10%-80% ви осигурява 85 kWh енергия, което е много. Това е приблизително цялата батерия на типичен средноразмерен електрически кросоувър. В наистина неефективен електромобил, тези 85 kWh могат да осигурят около 270 км пробег. В по-елегантен автомобил, който поглъща електрони, вместо да ги поглъща, това може да е 400 км или повече. Това е много добре за 15-минутно спиране.
CATL също така казва, че батерията би трябвало да даде само 9% деградация на пробег от 200 000 км, което би било много добре, и да запази 70% от капацитета си на пробег от 1 милион километра и 10 000 цикъла на зареждане/разреждане.
Що касае батерията „Супер бързо зареждаща се батерия“, CATL казва, че батерия с капацитет 110 kWh може да регистрира 10% - 80% заряд само за 10 минути. Подобни изчисления, както по-горе, показват, че 10-минутно зареждане би могло реално да добави от 240 до 400 км пробег, в зависимост от ефективността на автомобила. CATL, от своя страна, казва, че 10-минутна сесия на зареждане би трябвало да добави 478 км пробег по WLTP.